عون در دیدار با پدرسون:

جامعه جهانی به تعهدات خود در زمینه بازگشت آوارگان سوری عمل کند

جامعه جهانی به تعهدات خود در زمینه بازگشت آوارگان سوری عمل کند

رئیس جمهوری لبنان امروز در دیدار با نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، خواستار آن شد که جامعه بین‌المللی به تعهدات خود در قبال بازگشت آوارگان سوری به کشورشان عمل کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سانا، میشل عون رئیس جمهوری لبنان امروز در دیدار با گیر پدرسون نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، خواستار آن شد که جامعه بین‌المللی به تعهدات خود در قبال تسهیل بازگشت آوارگان سوریه از لبنان به کشورشان عمل کند.

رئیس جمهوری لبنان در این دیدار بر اهمیت تلاش های انجام شده برای دستیابی به پیشرفت در مسیر حل سیاسی بحران سوریه به نفع مردم این کشور و کشورهای منطقه به ویژه لبنان تاکید کرد.

میشل عون رئیس جمهوری در دیدار با گیر پدرسون نماینده سازمان ملل در امور سوریه گفت: بیشتر مناطق سوریه امن شده است و بازگشت پناهجویان به سرزمین و خانه های خود و زندگی در کشورشان به جای تکیه بر کمک های سازمان های بین المللی، ممکن شده است.

میشل عون تلاش های پدرسون برای پیشرفت در روند حل سیاسی بحران سوریه از جمله تلاش برای تدوین قانون اساسی جدید از طریق توافق میان طرف‌ها را که به نفع سوریه، منطقه و لبنان است، ستود.

وی افزود: پرسش های بسیاری درباره روش توزیع کمک های بین المللی به پناهجویان و میزان دسترسی نیازمندان واقعی به این کمک ها وجود دارد.

به نوبه خود، پدرسون نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه نیز با تشریح نتایج رایزنی های خود گفت که این دیدارها با هدف ایجاد راه حل برای بحران کنونی در سوریه صورت می گیرد.

وی مراتب قدردانی سازمان ملل و جامعه بین المللی از لبنان را به دلیل حمایت از پناهجویان سوری حاضر در این کشور، به میشل عون ابلاغ کرد.

کد خبر 5374852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha